În perioada 8-9 aprilie 2014, agenția noastră a fost invitată la evenimentul Accelerate Performance by Google. Evenimentul a avut loc în sediul central european din Dublin, într-un amfiteatru recent inaugurat, înțesat cu reprezentanți ai agențiilor de digital marketing din peste 30 de țări.

Conversion Agencies@Google

Timp de două zile, 21 de specialiști Google ne-au captat atenția cu prezentări despre strategii multi-screen, metodele de internaționalizare a campaniilor AdWords, utilizarea capabilităților Google Analytics în mediul offline și au distrus miturile despre scorul de calitate pe care oamenii din industrie le-au construit de-a lungul anilor. Cei peste 300 de invitați au avut ocazia să interacționeze în mod direct cu specialiști în YouTube, Analytics sau Mobile și să discute cu consultanți în New Business, Global Expansion sau Small & Medium Business.

Dintre numeroasele produse și funcționalități analizate, am fost impresionată de înregistrarea conversiilor din offline în interfața Analytics, capabilitățile DoubleClick în gestionarea campaniilor de Search dar și de evoluția utilizării mobilelor la nivel internațional.

Conversion @ Google Foundry

Universal Analytics a ieșit recent din versiunea Beta și acum se laudă cu noi calități, testate de jucători internaționali din e-commerce. Specialiștii Google au făcut o demonstrație de implementare offline-to-online conversion tracking prin care un retailer poate identifica călătoria utilizatorului de pe site până în magazin și poate înregistra tranzacția, conținutul coșului și valoarea produselor. Toate acestea pe baza unui customerID folosit de Analytics și a unui card de fidelizare distribuit de retailer. Această funcționalitate extraordinară ne va permite în viitor să evaluăm adevăratul impact al campaniilor CPC și să atribuim o parte din conversiile realizate offline promovării eficiente din online.

Nathan Tait-Hill, DoubleClick Search Account Executive,  ne-a dezvăluit cele mai recente aptitudini ale DoubleClick în zona de anunțuri pe Search și am descoperit cât de simplu pot fi personalizate anunțurile tradiționale prin introducerea de algoritmi prin intermediul MerchantCenter. De exemplu poți crea anunțuri specifice selectând în interfață marca produsului, culoarea și prețul, iar rezultatul ar fi unul de tipul: „Alege din cele 20 de perechi de pantofi navy de la Converse, la prețul de doar 65€”.

Referitor la zona de Mobile am reținut câteva statistici interesante care nu sunt de ignorat în faza de definire a strategiei de promovare online:

  • interacționăm de 150 ori zilnic cu telefonul mobil (smartphone)
  • în cursul unei zile migram între device-uri de aproximativ 27 de ori
  • 66% dintre persoanele care au căutat produse pe mobil, vor merge în magazin în următoarele 24 de ore pentru a le achiziționa

Specialiștii Google au subliniat că mobilul devine principalul suport de comunicare al advertiserilor cu clienții, de aceea este nevoie să folosim site-uri responsive și să optimizăm campaniile AdWords în vederea captivării atenției utilizatorilor de internet care sunt în mișcare.

Pentru Conversion acest eveniment a reprezentat o ocazie de a întâlni agenții din alte țări, de a descoperi ultimele actualizări ale produselor Google și de a învăța să le valorificam în avantajul clienților noștri. Am apreciat organizarea impecabilă a evenimentului, experiența speakerilor și calitatea prezentărilor și, nu în ultimul rând, petrecerea în stilul specific Google care a avut loc la Guinness Storehouse unde am redescoperit gustul original al berii irlandeze.

DoubleClick Google Mobile Universal Analytics