Încă de la apariția lor în 2019, campaniile Discovery Ads au făcut parte din strategia fiecărui cont de Google Ads, într-o proporție mai mare sau mai mică după caz și industrie, fiind una dintre tipurile de campanii care a suprins prin generarea unor rezultate favorabile de cele mai multe ori, pentru advertiserii care includeau acest tip de campanii în contul lor. Și așa cum toate tipurile de campanii au primit mici update-uri de-a lungul timpului, Google Ads a considerat că este nevoie de un upgrade și pentru campaniile Discovery. Începând cu octombrie 2023, toate campaniile Discovery active vor fi eligibile pentru Demand Gen Campaigns.

Google Discovery Campaign devine Demand Gen Campaign

Studiile indică faptul că 91% dintre consumatori au întreprins imediat o acțiune după ce au descoperit produse sau branduri noi prin intermediul fluxurilor Google, cum ar fi Discover sau Gmail. 

Iar răspunsul lui Google Ads la acest fapt a fost lansarea campaniilor Demand Gen. Și cu ce vin nou? Campaniile Demand Gen vin cu o serie de caracteristici, special concepute pentru a răspunde cerințelor strategiilor de marketing actuale. Acestea contribuie la găsirea și convertirea mai ușoară a potențialilor clienți, prin asset-uri creative cu care brandurile să capteze mai ușor atenția consumatorilor și să îi determine să ia o decizie mult mai rapid, într-un moment oportun. 

Principalele noutăți ale campaniilor Demand Gen:

  1. Noi plasamente pentru afișarea reclamelor
  2. Noi formate pentru reclame: video-uri de scurtă durată, anunțuri tip carousel, format portret sau square
  3. Ad previews pentru fiecare anunț – vei putea să previzualizezi cum vor arăta asset-urile tale în diferite plasamente 
  4. Opțiuni noi de licitare: Maximize Clicks
  5. Un public mai mare cu Audiențele de tip lookalike  

Noi plasamante pentru afișarea reclamelor

Pentru a ajunge la o audiență mai variată – adăugarea YouTube Shorts ca un nou loc de afișare a reclamelor, se bazează pe popularitatea tot mai mare a videoclipurilor scurte și captivante, în special în rândul publicului tânăr. În plus, anunțurile In-Stream sunt anunțuri video care rulează în cadrul altor conținuturi video de pe YouTube. Această nouă opțiune de plasare oferă o oportunitate de a avea o acoperire mai mare și este excelentă pentru content tip storytelling sau prezentări de produs.

Noi formate pentru reclame
și mai mult content video

Pentru reclame personalizate – campaniile de Discovery permit în acest moment afișarea reclamelor doar în forrmat tip imagine și feed de produse. Pe lângă acestea, campaniile Demand Gen vor avea incluse și video-uri de scurtă durată, anunțuri tip carousel, format portret sau square, toate într-o singură campanie.
Introducerea formatului carusel permite brandurilor să afișeze mai multe produse și variații ale acestora. La fel ca și în cazul anunțurilor Responsive Display Ads, toate formatele Demand Gen sunt cuprinse într-o singură campanie, optimizată în funcție de obiectivul campaniei.
Totodată, Demand Gen permite integrarea într-o campanie a până la cinci videoclipuri, alături de diverse imagini și apeluri la acțiune, adaptabile pe platformele Google și pe diferite dimensiuni de ecran. 

Ad previews pentru fiecare anunț

Cu o interfață modernă și cu noile posibilități de previzualizare a reclamelor, puteți vedea cu ușurință cum vor arăta asset-urile creative în diferite plasamente, fie că vorbim de Youtube, Gmail sau Discover, varianta de mobile sau desktop. În plus, vă puteți optimiza plasamentele pentru a găsi combinația perfectă pentru campaniile dvs. cu opțiunile de A/B Testing (experimentare A/B).

Opțiuni noi de licitare

Conversiile nu sunt mereu goal-ul nostru principal, nu-i așa? Așa că, spre deosebire de campaniile Discovery unde puteați utiliza strategii de licitare potrivite pentru a înregistra doar conversii sau valoarea acestora, campaniile Demand Gen includ o strategie de licitare optimizată pentru afișări și cât mai multe click-uri –  „maximizarea clickurilor”. Această funcție vă optimizează automat campania, pentru a obține cât mai multe clickuri în limita bugetului setat, ceea ce este deosebit de util pentru campaniile cu bugete limitate sau care au în focus creșterea vizibilități brandului sau a unui produs/serviciu nou.

 

Audiențe de tip lookalike

Google reintroduce audiențele similare, denumite acum audiențe tip lookalike (la fel ca pe Meta). Această funcție se aliniază acum mai bine cu caracteristicile audiențelor din Meta, oferind o segmentare mai granulară a audiențelor pe baza diferitelor comportamente. E mai ușor acum să ajungi la potențialii clienți cu interese și comportamente similare celor care au avut o minimă interacțiune în trecut cu produsul sau serviciile tale, fie că vorbim de o achiziție anterioară, activitatea pe site și în aplicații sau interacțiune pe YouTube.

 

Cum te pregătești
pentru noul upgrade?

  1. Google pune deja la dispoziție adertiserilor un formular de înscriere pentru a fi printre primii care testează și seteaza campanii Demand Gen în stadiul beta, beneficiind de toate funcțiile recente. Dacă aveți o campanie Discovery activă, acesta va fi eligibilă pentru upgrade automat la noul format, păstrând toate datele și informațiile înregistrate până în acel moment, asigurând un nivel de performanță constant. După aprobare, veți putea să vă bucurați de noua interfață și să vă optimizați noile campanii Demand Gen. 
  2. Începând cu luna octombrie 2023, campaniile Demand Gen vor fi disponibile în toate conturile Google Ads, iar campaniile active de Discovery vor fi eligibile pentru upgrade. 
  3. Începând din 2024, toate campaniile de Discovery își vor face upgrade automat. 

Nu știm ce impact vor avea aceste campanii, însă Google promite că vor veni cu multe caracteristici noi care pot influența considerabil celelalte tipuri de campanii. De aceea, aceștia recomandă testarea și migrarea cât mai rapidă spre noile campanii Demand Gen, pentru că reprezintă o adevărată oportunitate de a folosi puterea inteligenței artificiale și de a genera rezultate pe măsură.  

Profită de toate avantajele, testează diferite creative și audiențe, folosește cât mai multe formaturi video pentru că vor fi o componentă importantă a campaniilor Demand Gen și share-uiește cu noi impresii, cât și rezultatele obținute. 

Succes la implementare și la conversii!