De peste 40 de ani, Star Trek este punctul de referință când vine vorba de Science-Fiction, acțiunea fiind bazată pe explorarea spațiului cu scopul de a “ajunge acolo unde niciun om nu a mai fost”. Pe parcurs, conflictul apare ca urmare a interacțiunii cu diferite forme de viață extraterestră și pericolele iminente explorării spațiului.
Cu toate acestea, cel mai important film care ne vine în minte când zicem Sci-Fi este Star Wars, devenit deja un fenomen în cultura pop și în care intriga descrie lupta epică dintre bine și rău. Execuția filmului și efectele speciale sunt considerate cele mai inovatoare din toate timpurile în CGI (Computer Generated Imagery).
În timp ce Star Wars este astăzi un fenomen cultural, oare pot longevitatea și originalitatea Star Trek să reziste în contrast?
Fană a ambelor serii, am urmărit diferențele dintre cele două filme și le-am conectat cu pasiunile mele: SEO și PPC.
Star Trek | SEO | Star wars | PPC |
Serie TV, futuristică – acțiunea se petrece în viitor | Strategie pe termen lung, cu rezultate pe termen lung | Lungmetraje | Strategii pe termen scurt, campanii periodice |
Flota Federală – multe nave | Diversitatea metodelor și instrumentelor de analiză SEO | Nava Death Star – cea mai rapidă din Univers | Rezultate imediate, pentru strategii pe termen scurt |
Tehnologia de teleportare | Atingerea pozițiilor superioare în motoarele de căutare | Jedi/Sith | Numeroase optimizări disponibile în AdWords |
Explorator – “căutăm noi forme de viață și civilizații” | O premisă de bază în SEO este explorarea de noi concepte și soluții | Forța și săbiile laser | Vizibitate maxima în rezultatele motoarelor de căutare |
Buget – 690mil – 7 serii tv (aprox.175 episoade) | Buget SEO pentru o strategie pe termen lung | Buget – 420mil – 6 lungmetraje | Buget ridicat, campanii periodice |
Venituri box office – 1.5mld | Venituri din conversii obținute în timp | Venituri box office – 4.5mld | Venituri mari obținute prin conversii într-un termen scurt prin expunerea ridicată |
Pentru rezultate rapide, susținute de o forță specială în forma unui buget dedicat și recomandate mai ales în cazul site-urilor noi și campaniilor de promovare pe termen scurt (oferte speciale, promoții), calea Star Wars, cu “May the force be with you” , este cea mai bună soluție.
Lăsând deoparte ficțiunea, orice business online își contruiește strategia atât pentru rezultate pe termen lung, utilizand SEO, cât și pe termen scurt, utilizând PPC.
Eforturile SEO la nivelul paginilor de destinație influențează pozitiv rezultatele PPC, reducând costurile campaniilor, prin creșterea scorului de calitate al anunțurilor, respectiv al rankingului, determinand astfel scăderea CPC-ului.
La rândul lor, campaniile PPC influențează indirect rezultatele SEO, anunțurile sponsorizate ajutând la introducerea rapidă și directă a unui nou brand, serviciu sau produs în mintea consumatorului, acestea având o vizibilitate foarte ridicată.
Deși diferite în multe feluri, Star Wars și Star Trek ramân cele mai importante capodopere cinematografice Science-Fiction. Iar SEO și PPC, aceste două abordări de promovare strategică complet distincte, se completează reciproc, în final ele fiind două fețe ale aceleiași monede: căutările online.