La sfârșitul anului 2013, Google a lansat în România formatele LightBox, parte din suita de engagement ads. Aceste formate noi reprezintă pentru advertiseri modalitatea ideală de a-și comunica mesajele publicitare, în special cele de branding, într-un mod cu totul nou, interactiv și mult mai complex din punct de vedere al creației.
Afișarea inițială a acestor reclame se face în formatele standard, urmând ca la mouse over de două secunde să se extindă la dimensiuni îndraznețe cu un conținut media bogat, oferind posibilitatea utilizatorului de a interacționa cu brandul, de a răsfoi un catalog, de a cunoaște noi colecții de produse sau de a vedea prețuri, fără să părăsească site-ul inițial. Avantajul pentru advertiser este că plătește un cost per engagement, doar atunci când utlizatorii își arată interesul pentru acest conținut neconvențional.
Există 3 formate de anunțuri Lightbox, care se implementează diferit, în funcție de suportul și device-ul pe care sunt distribuite.
Standard LightBox – acest format se extinde la dimensiunile 900×400 pixeli, micșorând intensitatea luminii site-ului inițial, pentru a pune în prim plan mesajul advertiserului care poate fi un video, un joc sau orice altă creație originală care permite interacțiunea utilizatorilor cu brandul.
Catalog LightBox este un format conceput pentru companiile care au un catalog de produse, oferindu-le acestora posibilitatea de a-l adapta mediului online, mai aproape de utilizatorii de internet care il pot răsfoi chiar și fără să ajungă pe site-ul advertiserului și care ajung apoi dintr-un clic pe produs, direct in pagina de achiziționare a acestuia.
Youtube Masthead Lightbox este o nouă utilizare a creațiilor destinate canalului Youtube, astfel ca video-urile din canalul advertiser-ului pot fi difuzate în interiorul unui site în momentul în care utilizatorul a așteptat doua secunde cu mouse-ul pe banner-ul de promovare.
Aceste noi formate necesită o implementare și aprobare specială, de aceea sunt adresate în principal companiilor care administrează serviciile Google prin agenții. Conversion a folosit cu succes aceste formate în conturile mai multor clienți și a observat costuri reduse per engagement, o vizibilitate mai mare a advertiserilor si rate de bounce reduse din partea celor care decid să viziteze site-ul avertiserului.
Mai jos am enumerat elementele necesare pentru implementarea unei campanii de promovare Catalog LightBox:
- Catalog digital în format PDF de cel puțin 300dpi sau 2048×1536 pixeli, întregul fișier nu trebuie sa depasescă 1024 MB
- Bannere în toate dimensiunile standard, cu un call-to-action vizibil
- Un tabel cu lista paginilor din catalog și link-urile către paginile de produs corespondente
- Crearea unei campanii pe Google Display Network, cu targetare pe interese, cuvinte cheie, placements, teme sau liste de remarketing, în funcție de obiectivele advertiserului
- Validare campaniei de către echipa tehnică de la Google, proces care poate dura până la 24 de ore
Rezultatul îl vedeți mai jos într-un exemplu de promovare a catalogului din luna decembrie de la Oriflame, catalog în care produsul star este parfumul VIPnight by Andreea Raicu.
Dacă și tu îți dorești să folosești aceste formate noi, nu ezita să ne scrii un email la adresa contact@conversion.ro iar divizia PPC de la Conversion te va ajuta să găsești soluția adaptată business-ului tău.