Vă spuneam că recent a avut loc întâlnirea afiliaților Profitshare cu advertiserii, unde s-a readus în discuție cât de important este ca jucătorii din eCommerce să-și dezvolte versiunea mobile-friendly a site-urilor, maximizând astfel rata de conversie. În lipsa unei interfețe all-device responsive și a unui design și conțint orientate pe performance, experiența utilizatorului este sabotată, traseul lui de cumpărare compromis, iar șansele de a genera vânzare sunt aproape nule.
În plus, noul algoritm Google prin care site-urile mobile friendly cresc în clasamentul căutărilor, în detrimentul celor care nu sunt optimizate pentru mobil, a schimbat de câteva săptămâni regulile jocului în promovarea online a brandurilor.
Unul dintre punctele noastre forte ca agenție este că avem un mix imbatabil de tehnologie, specialiști și experiență, în acest caz pe zona de web & mobile development, ceea ce a făcut să putem răspunde la cel mai înalt standard chiar și celor mai exigente solicitări din partea clienților.
Una dintre aceste provocări a fost dezvoltarea site-ului mobile a gigantului Flanco, un proiect amplu și complex, care a fost realizat în întregime de echipa noastră, împreună cu divizia de marketing Flanco.
Menționată în topul site-urilor responsive, Flanco.ro a înregistrat de la lansarea din septembrie anul trecut o creștere cu aproximativ 65% a experienței utilizatorilor pe site-ul mobil – de la 61 la 1oo (maximul de punctaj), conform Google Page Insights. Iar din acest motiv vi-l și prezentăm mai jos într-un studiu de caz detaliat.
Provocarea
Conform studiilor, 70% dintre utilizatorii de internet din România utilizează device-urile mobile pentru a căuta produse și servicii, iar 15% dintre aceștia au cumpărat cel puțin o dată de pe mobil. Pentru un magazin de produse IT&C prezent în offline, cum este Flanco, această tendință a consumatorului modern a ridicat ștacheta în materie de comunicare și interacțiune cu acesta.
Insight-ul
Zona de mobile prezintă numeroase avantaje tehnologice, facilitând și mai mult cumpărarea în online: localizare geografică precisă, funcția de apelare telefonică rapidă, maps integrations.
Rezultatul
Dezvoltarea unei soluții customizate mobile responsive pentru flanco.ro, urmărind creșterea calității experienței și interacțiunii utilizatorului cu site-ul de pe telefonul mobil.
Cunoștințele noastre în materie de experiență a utilizatorului și orientarea agenției către conversii nu ne-au scutit de la multe ore de investigat, de testat prototipuri și, evident, de lucru susținut în acest mediu în continuă evoluție.
Elementele de inovație au fost determinate de constrângerile ce apar la tot pasul atunci când ai în minte o plajă largă de ecrane pe care aplicația este afișată: monitoare desktop, tablete, laptop-uri. Iar provocarea este cu atât mai mare cu cât device-urile mobile sunt cele mai reduse din punct de vedere dimensiuni. În plus, obiceiul personal al utilizatorului de a naviga pe ecran poate face ca informația să fie obstrucționată dacă afișarea nu este și customer friendly.
Tehnologia
Interfața site-ului pentru mobil a fost creată de la zero, nu pornind de la cea web deja existentă, așa cum se practică de obicei. Design-ul și specificațiile interfeței au ținut cont în primul rând de constângerile fizice și de comportament ale utilizatorilor în mobile, având în vedere cele două obiective pricipale: creșterea interacțunii utilizatorului cu site-ul mobil și a ratei de conversie. Astfel, am început cu analiza site-ului din punct de vedere al interfeței și a experienței utilizatorului cu aceasta (UX, UI), studiind comportamentul vizitatorilor pe site cu ajutorul unui heat map. Am început cu o schiță de mână și am continuat cu un mock-up pe care am construit mai multe variante, până am ales-o pe cea optimă.
Cristian Iosub, Project Manager: „Tema personalizată de Magento a luat în calcul toate device-urile mobile și sistemele de operare comerciale posibile. Din punct de vedere tehnic, am folosit elemente care să ducă la încărcarea cât mai rapidă a paginii, optimizarea fiind orientată spre performance (reducerea timpului de încărcare și a volumului de date transferate). Am făcut numeroase A/B testing-uri interne pe mai multe categorii de utilizatori pentru a ne asigura că interfața întrunește chiar și cele mai exigente așteptări.”
Design-ul
Cele mai noi telefoane mobile au (și vor avea în continuare) un avans mare față de generațiile anterioare. Provocarea de a fi o referință pentru tot ce înseamnă interfață mobilă atât astăzi cât și în viitor este, la fel, un factor ce ne-a determinat să împingem limita peste „ce se poate face” și să venim cu soluții creative.
Mihai Călușeriu, Creative Director: “Pentru a rămâne mereu scalabili pe orice dimensiune și totuși a nu face un compromis când vine vorba de calitatea imaginii sau viteza de încărcare, toată imagistica funcțională (la nivel de iconografie) este încărcată ca font și este randată prin tehnologia telefonului, aspect pentru care orice dispozitiv – indiferent de generație – este pregătit din fabrică să afișeze totul cât mai clar posibil.”
În plus, design-ul și functionalitățile simple și intuitive redau vizual specificul experienței clienților cu brandul Flanco, păstrând o imagine unificată asupra tuturor mediilor în care acesta este prezent.
Din culise
Flanco.ro mobile a însemnat o echipă de 10 oameni, peste 500 de ore de dezvoltare și optimizare și câteva nopții de testare de către cei 5 developeri și tehnicieni implicați. Totul pentru a ne onora angajamentul luat, acela de a livra proiectul în termen și la cel mai înalt standard de calitate.
Cristian Iosub, Project Manager: „Lansarea live a platformei Flanco.ro mobile ne-a ținut cu sufletul la gură și cu inimile pline de emoție. După atâtea ore de muncă și implicare, vroiam să vedem rezultatele cât mai repede posibil. Pur și simplu stăteam ca niște copii mici așteptând să intre primii utilizatori de pe device-uri mobile și ne uitam în Analytics la statisticile real time.”
Mulțumiri echipelor care au făcut posibil acest proiect:
din partea Flanco: Cristina Martinaș – Online Sales Director, Teodor Gheorghe – Web Developer, Adrian State – QA Tester
din partea Conversion: Mihai Călușeriu – Creative Director, Eugen – Project Manager, Cristian Iosub – Project Manager, Cornel Ghinea – Web Development Team Leader
Comments are closed.