Odată cu creşterea numărului de device-uri mobile şi a proporţiei de utilizare a acestora, numărul aplicaţiilor mobile continuă să crească, iar piaţa devine tot mai competitivă. De promovarea acestora depinde numărul de download-uri înregistrat şi, în timp, popularitatea lor în rândul utilizatorilor din publicul ţintă.
Întotdeauna gata să vină în întâmpinarea nevoilor advertiserilor, Google oferă în interfața Adwords numeroase tipuri de campanii și opţiuni pentru a face cunoscute aplicațiile mobile şi, implicit pentru a genera download-uri.
În cazul advertiserilor care investesc constant în campaniile Adwords, Google poate oferi la fel de multe opțiuni de promovare a aplicaţiilor mobile ca şi în cazul promovării website-urilor.
Campanii Display In-App
Campaniile cele mai populare și eficiente în generarea de downloads sunt cele Display de tipul App Installs. Aceste campanii acceptă anunțuri text, imagine și chiar video, sunt plasate în mediul in-app și aduc cele mai ieftine download-uri datorită mediului compatibil cu produsul promovat și datorită integrării acestora cu App Store.
Campanii Search
Dacă produsele sau serviciile oferite prin aplicație sunt căutate frecvent, există și opțiunea campaniilor Search pentru App Installs prin care advertiserul poate obține download-uri la un cost redus față de campaniile display limitate la mediul in-app. Acest tip de campanii oferă aplicația ca soluție pentru vizitatorii direct interesați care sunt în căutarea beneficiului oferit prin aplicație.
În cazul în care mediul in-app nu oferă suficientă vizibilitate sau când volumul de căutări este prea redus pentru a genera rezultate, există și alte opțiuni de promovare care pot creşte vizibilitatea aplicaţiei respective.
Campanii Display pe site-uri mobile și responsive
Campaniile de display clasice, setate doar pe mobile devices, pot genera download-uri suplimentare, însă la un cost mai ridicat față de campaniile concepute în acest scop. Un detaliu important este ca în aceste campanii anunţurile să fie de tip app/digital content și nu anunţuri imagine sau text obișnuite. Pentru a evita afişarea simultană sau intercalarea campaniilor, este neapărat necesar să fie exclusă afişarea lor în mediul in-app, unde vor avea tendința să ruleze prioritar și unde este recomandat să rulam campaniile dedicate de App Install.
Alte opțiuni atașate campaniilor pentru website
Întrucât campaniile prezentate mai sus cer multă atenție și mult timp pentru setare și optimizare, o variantă mai simplă este includerea acestui tip de anunţuri optate ca mobile preffered în campaniile existente (atât Search, cât și Display) pentru promovarea website-ului. Aici există însă dezavantajul de a nu avea control asupra bugetului, bidului sau a altor setări necesare în funcție de sistemul de operare targetat.
O altă opțiune pot fi și app extensions în campaniile Search, însă tot la un cost mai ridicat în comparație cu campaniile de app installs.
Campanii Video Youtube
Cel mai nou tip de campanie pentru promovarea aplicațiilor, de curând introdus în interfața Adwords este Truview for App Installs, însă, ca și în cazul campaniilor video clasice, nu pot genera conversii la un cost redus, acoperind mai mult nevoia de branding și awareness.
Campanii de Remarketing
Și pentru că cel mai ușor se obține un plus de valoare de la vizitatorii care deja cunosc brandul promovat, pot fi testate campaniile de remarketing pentru vizitatorii versiunii responsive a site-ului sau ai versiunii mobile a acestuia deoarece aceștia sunt cel mai probabil interesați de utilizarea cât mai ușoară a produsului pe un device mobil. Trebuie luat în considerare și riscul de a împinge aplicația către o categorie de vizitatori care pot ști de existența aplicației, însă preferă varianta mobilă sau responsive a site-ului.
Dacă vrei să afli mai multe informaţii legate de promovarea aplicaţiilor mobile, dacă ai nevoie de sfaturi şi sugestii de optimizări pentru campaniile tale Adwords, contactează-ne . 🙂