GPeC (Gala Premiilor eCommerce) este cel mai important eveniment de E-Commerce și Marketing Online din România și Europa de Est.

GPeC este considerată cea mai relevanță competiție a online-ului românesc, datorită criteriilor de jurizare complexe și a obiectivității și transparenței procesului de evaluare a magazinelor electronice. În urmă competiției, toți participanții primesc rapoartele de jurizare (indiferent dacă au câștigat sau nu), tocmai pentru a află care le sunt punctele forțe și unde mai au de lucru pentru a deveni mai performanți, scopul fiind creșterea calitativă a magazinelor online și, astfel, creșterea încrederii consumatorilor în tranzacționarea prin Internet.

Juriul Competiției GPeC este format din 32 de experți în E-Commerce și Marketing Online, dar și – în premieră – de robotul Richard dezvoltat folosindu-se tehnologia UiPath care analizează criteriile de ordin tehnic și repetitive pe care ar trebui să le respecte magazinele online într-un timp mult mai scurt decât ar putea-o face un om.

Anul acesta, colegul nostru, Cristian Iosub – Digital Platforms Manager, s-a alăturat juriului GPeC. Întâlnirile consultative au avut loc pe 18 iulie, după o perioada de două săptămâni de analiză a 77 magazine online acceptate în această competiție.

Cele peste 200 de criterii de evaluare a magazinelor online pornesc de la ergonomia website-urilor / Usability până la Optimizarea Ratei de Conversie, Marketing, SEO, Securitate, E-Mail Marketing, Social Media, Mobile Presence – pe scurt, întreaga interfață a magazinelor online cu utilizatorii.

Întâlnirile consultative s-au desfășurat la Hotel Sheraton, în București, unde reprezentanții magazinelor online au avut ocazia de a discuta direct cu membri juriului și să afle direct de la colegul nostru care sunt punctele și recomandările de îmbunătățire a site-urilor înscrise. A fost o zi intensă, plină de energie, alături de o comunitate de experți în industria E-Commerce.

După întâlnirile din 18 iulie, magazinele online au la dispoziție două luni să aplice recomandările Juriului, urmând că în perioada septembrie-octombrie să fie reevaluate pentru a urmări progresul.

GPeC este evenimentul care, de 14 ani de zile, promovează standardele calitative și bunele practici în comerțul electronic românesc.

Cristian Iosub GPeC