Conversion comunică pentru eMAG proiectul Cartea de la ora 5, emisiune prezentată de scriitorul și criticul literar Dan C. Mihăilescu.
eMAG a identificat la finalul anului trecut oportunitatea dezvoltării proiectului cultural început acum 15 ani de criticul literar Dan C. Mihăilescu, iar Conversion a răspuns acestei provocări prin realizarea unui nou concept de emisiune difuzată online. Am urmărit dezvoltarea unui club de carte care să adapteze vechiul format tv la un format nou, actual, accesibil publicului activ din mediul online.
Cel mai bun moment al zilei
Ne-am propus ca, prin această emisiune, să scoatem la lumină cele mai valoroase cărți din oferta vastă de volume care există și totodată să îi oferim publicului câteva minute de cultură în fiecare zi. Ora 5 PM este momentul în care oamenii sunt dispuși să primească informație de calitate, care să le rafineze după-amiaza. Vrem ca pauza de la ora 5 PM să devină un obicei zilnic asociat cu relaxarea, așa cum este încă ceaiul de la ora 5 în familiile englezești. În acest fel, de luni până vineri, iubitorii de lectură își pot imagina că discută cu Dan C. Mihăilescu despre pasiunile, hobby-urile lor: cărți, scriitori, edituri, chiar muzică sau film.
Identitate vizuală
Un element important al proiectului a fost definirea identității vizuale. Logo-ul pe care l-am realizat amplifică ideea proiectului fără să o explice, oferind libertate de interpretare. Acesta cuprinde elemente care te duc cu gândul la bune maniere și noblețe: joben, ceas la buzunar, papion. Nu în ultimul rând, ne-am dorit ca site-ul să fie atractiv. Pe lângă emisiunile întregistrate, vizitatorii vor găsi aici un calendar al cărților prezentare, detalii despre întâlnirile periodice pe care Dan C. Mihăilescu le va avea cu cititorii, un chestionar cu propuneri de titluri despre care Dan C. Mihăilescu va vorbi. Totul se va desfășura asemenea unui club de lectură online unde fiecare își poate spune părerea despre tema aleasă prin comentarii sau recenzii.
Un nou concept
Cea mai mare provocare a fost realizarea unui club de carte online la care cititorii pot participa oricând au timp. Aici ei vor găsi informații de calitate, mereu actuale. Platforma online carteadelaora5.ro, pagina de facebook și canalul de Youtube dedicate răspund acestor așteptări, încurajând interacțiunea. Noul concept a urmărit, în același timp, și poziționarea emisiunii la capătul opus față de ceea ce conștiința comună asociază acum cu ora 5: știri despre întâmplări nefericite la tv, poze cu „Fata de la pagina 5” în ziar. De acum, Cartea de la ora 5 va aduce plus valoare fiecărei zile.
Provocarea online
Noul concept îl aduce pe Dan C. Mihăilescu mai aprope de cititori, înaintea unui public dornic să se implice în discuții, nu doar să privească detașat de pe canapea. Platforma online va fi punctul de întâlnire între oameni din toată țara care pot scrie recenzii, pot vota cărțile preferate, pot face recomandări de lectură. Pe lângă prezentările obișnuite de carte, Dan C. Mihăilescu va dialoga periodic și cu invitați din lumea literară, cititori implicați în discuțiile online și chiar va putea împărtăși experiențe din viața de zi cu zi. Fiecare emisiune va fi unică în acest fel, păstrând farmecul poveștilor cu care Dan C. Mihăilescu și-a obișnuit audiența.
Lansare
Difuzarea emisiunilor a început luni, 1 februarie, ora 5 PM, iar invitatul special al primei ediții a fost Mircea Cărtărescu. Mai departe, totul ține de public sau, cum ar spune Dan C. Mihăilescu, totul se va desfășura sub semnul zicalei „văzând, citind şi făcând”.
Proiectul Cartea de la ora 5 a luat naștere prin implicarea unei echipe de oameni pasionați atât de lumea online, cât și de lumea cărților, care au transformat o idee într-un concept complex ce ajunge astăzi, de luni până vineri, în fața oamenilor din toată țara.
Echipele care au lucrat la proiect:
Din parte eMAG: Daniela Petrescu – Content Manager, Tudor Manea – General Manager
Din partea Conversion: Mihai Călușeriu – Creative Director, Andra Lupaescu – Copywriter, Alin Banu – Designer, Alexandra Enea – Digital Service Manager, Bianca Leafu – Digital Mediaplanner, Cristian Iosub – Project Manager, Marian Mîrzacu – Web Developer.