2014-08-15_1408

Știu, bine ar fi ca pe Youtube experienÈ›a video să nu fie întreruptă, să nu apară niciun fel de reclame peste video / în video / după video. Despre asta în alt subiect, acum o să tratăm puÈ›in aspectul reclamelor care nu se văd când se văd: nu de puÈ›ine ori am întâlnit situaÈ›ii când ad-urile nu pot fi citite, nici nu poÈ›i să-È›i dai seama ce ar trebui să fie acolo. Primul gând de fiecare dată este că s-a stricat ceva la Youtube, la browser, la calculator, Doamne – fereÈ™te!

Concret:

Bannerul animat se vede ciudat în sensul că pot vedea clipul video prin el, textele au o culoare ce nu poate fi desluÈ™ită de fundal, iar când mai apar È™i pozele… decupaje dadaiste la cel mai neinteresant nivel.

Ce se întamplă de fapt?

Animația flash este construită implicit cu fundal transparent, care default întâmplător este afișat pe alb în editor și de aici apare problema: daca situația nu este sesizabilă când bannerul este afișat pe saituri cu fundal deschis la culoare sau chiar alb, atunci când ruleaza peste video în Youtube, inevitabil canalul transparent din fundal preia tot conținutul video, iar elementele par ca se mișcă brownian prin layoutul bannerului.

Soluția: 

ÃŽntotdeauna, absolut mereu, forever, de tatuat pe monitor – bannerele flash trebuie să aiba fundal solid, mai ales atunci când albul este folosit ca suport pentru creaÈ›ie. Indiferent de editorul folosit È™i formatul în care este livrată animaÈ›ia, nu trebuie uitat că, în 99% din cazuri, fundalul setat implicit de către program ca transparent nu va face decât să încurce.

Pentru GIF și PNG se poate construi fundalul în Photoshop, pentru animațiile SWF se construiește fundalul direct din Flash, iar acesta poate fi ori shape, ori bitmap. Pentru cine folosește Google Webdesigner se poate importa o imagine pe dimensiunea fundalului.

Și încă un sfat util: dacă tot ai o creație pe fundal alb,  înnobilează bannerul cu un border (outline, stroke) de culoare mai închisă, pentru a delimita spațiul reclamei și a proteja mesajul și elementele de brand, pentru a nu se pierde în context.

Pentru un audit pe campania proprie implementată sau asistență la nivel de creaÈ›ie / implementare / management, poÈ›i să ne mailuieÈ™ti pe contact@conversion.roÂ