Pentru succesul oricărei afaceri online, deţinătorii de site-uri trebuie să se implice în gestionarea multiplelor canale de promovare a prezenţei online, printre care Google+, Analytics, YouTube, AdWords şi Google Places, iar administrarea acestora se poate dovedi de multe ori copleşitoare, mai ales din lipsă de experienţă sau în cazul unei organizări necorespunzătoare.
Începând din Iunie 2014, Google vine în întâmpinarea deţinătorilor de website-uri cu agregatorul Compania mea pe Google (eng. Google My Business), care permite companiilor, produselor, brandurilor, artiştilor şi organizaţiilor să-şi administreze prezenţa online prin Google, într-un mod rapid şi simplu. Agregatorul Compania mea pe Google poate fi accesat la adresa: http://www.google.com/local/business
Avantajele instrumentului Compania mea pe Google
Compania mea pe Google reuneşte mijloacele prin care poţi atinge potenţialul maxim al oricărei afaceri online, iar tabloul de bord al aplicaţiei permite:
– actualizarea constantă a informaţiilor despre companie pe Google
– crearea unei baze de clienţi fideli printr-o pagină de Google+
– urmărirea gradului de implicare a clienţilor prin postări şi recenzii, datorită statisticilor pentru pagini şi postări pe Google+
– vizualizarea informaţiilor despre contul Google Analytics şi despre canalul YouTube asociate companiei, inclusiv conectarea unei pagini la contul YouTube pentru a vedea statistici despre canal
– vizualizarea campaniilor AdWords şi urmărirea performanţelor acestora cu uşurinţă
– găzduirea de Hangout-uri cu persoanele interesate.
Iar avantajele acestei noi aplicaţii de la Google nu se termină aici, astfel încât companiile cu locaţie fizică sau care deservesc multiple zone locale, vor putea, după confirmarea afacerii în Compania mea pe Google, să benecieze de Locația companiei mele pe Google. Acest instrument gratuit, care înlocuieşte Locaţiile pentru companii, ajută administratorii de site-uri:
– să modifice, să importe şi să verifice informaţiile locale direct din interfaţa platformei, chiar şi pentru mai multe locaţii simultan
– să contribuie la găsirea companiei pe Google, deoarece motorul de căutare Google poate utiliza informaţiile specificate de administratorul contului în rezultatele căutărilor locale
– să posteze actualizări pentru persoanele interesate de pe Google+, să consulte feedbackul de la clienți din întreaga rețea online și să răspundă la recenziile clienților pe Google
– să obţină statistici despre modul în care clienţii au căutat compania şi informaţii asupra provenienţei acestora, totul într-un singur panou de comandă
– să adauge imagini locaţiilor direct din platformă, imaginile urmând să apară pe Google Maps şi în căutarea Google în interval de numai câteva zile.
Aplicaţia mobilă de Compania mea pe Google
Pentru deţinătorii activi de site-uri, Google a lansat şi o aplicaţie mobilă Compania mea pe Google, creată special pentru gestionarea şi modificarea informaţiilor despre companie pe Google direct de pe dispozitive mobile, cu unele limitări însă, care urmează să fie acoperite în viitorul apropiat, promite Google. Aplicaţia gratuită poate fi descărcată din Magazinul Google Play sau din App Store.
Migrarea conturilor curente către aplicaţia Compania mea pe Google
Instrumentul Compania mea pe Google va deveni destinația principală pentru toate afacerile locale cu prezenţa online, inclusiv celor curente, care beneficiau deja de Google+ pentru companii și de prezenţa în Locaţii pentru companii. Astfel, migrarea către noua platformă se va realiza în mod automat pentru toţi cei ce beneficiază în prezent de o pagină Google+ de companie, brand, artist, organizaţie sau produs, iar deţinătorii de site-uri vor fi notificaţi de către Google asupra acestei actualizări.
compania mea pe google google analytics google my company google plus