Rata de conversie desemnează acel procent de utilizatori care au finalizat o acţiune principală pe site-ul tău. De exemplu, pentru magazinele online rata de conversie desemnează procentul de utilizatori care, în procesul de navigare pe site, ajung în final să realizeze o comandă; însă se poate calcula o rată de conversie inclusiv pe abonări la newsletter sau completarea unor formulare de contact.

De aceea, rata de conversie pentru un magazin online reprezintă unul dintre cei mai importanţi indicatori de performanţă – alături de trafic, valoare medie a unei comenzi sau bounce rate. Este important deoarece de multe ori acest indicator reprezintă un cumul de factori din experienţa de navigare a utilizatorului pe website-ul respectiv, oferta comercială (preţ, diversitate de produse sau servicii) şi descrierea cât mai completă a ofertei şi produselor vândute.

Este normal ca anumite surse de trafic să se comporte diferit în ceea ce priveşte rata de conversie, în general însă o optimizare a paginilor va avea un impact pozitiv pe toate sursele.

În cadrul colaborării cu advertiserii Profitshare venim cu recomandări specifice pentru a creşte rata de conversie a magazinelor pentru ca, în cele din urmă, magazinele să vândă mai mult şi afiliaţii să câştige mai mult. Aceleaşi principii le aplicăm în colaborarea cu toţi clienţii Conversion Marketing, pentru eficientizarea tuturor campaniilor pe care le derulăm pentru partenerii noştri.

Iată câteva sfaturi pe care le poţi pune în aplicare imediat pentru a creşte rata de conversie a website-ului. Majoritatea acestor sfaturi vor avea un impact pozitiv şi pe alte laturi, cum ar fi performanţa campaniilor de optimizare SEO sau Pay-per-Click.

Testează mai multe variante de pagini de produs şi oferă informaţii detaliate despre produse

Poate că designul unei pagini îţi place, însă până la urmă scopul paginilor de produs ecommerce este să vândă. Testează mai multe variante de pagini, cu poze ale produselor mai mici sau mai mari, dimensiuni diferite pentru a afişa preţul. Poţi testa inclusiv poziţionarea butonului de adauga în coş în partea superioara sau sub descrierea scurtă a produsului.

Descrierea produselor trebuie să fie una cât mai completă astfel încât clientul să găsească direct pe pagina ta toate informaţiile necesare pentru a putea lua decizia de a achiziţiona produsele vândute de tine. De asemenea, un impact foarte bun în creşterea ratelor de conversie îl au numărul mare de poze al produselor şi calitatea acestor poze.
Dacă ai posibilitatea, încorporează în pagina de produs şi câteva videoclipuri despre acel produs, dacă nu există videoclipuri din surse oficiale (de exemplu de la producători), poţi să realizezi chiar tu un video dedicat respectivului produs.
Optimizarea paginilor de produs trebuie să fie un proces permanent.

De ce clienţii abandonează după ce adaugă produse în coş?

O întrebare foarte importantă pe care ar trebui să şi-o pună fiecare proprietar de magazin online. Clienţii pot abandona coşul de cumpărături fie pentru că nu au avut neapărat o intenţie de achiziţie şi doar au dorit să calculeze un cost total al unor eventuale cumpărături, pot abandona pentru că în coş află informaţii noi despre costuri suplimentare (de livrare, ambalare – acestea ar trebui să fie regăsite pe pagina produsului) sau pot să abandoneze pentru că nu înţeleg procesul prin care trimit comanda sau aceasta are erori.

Încearcă să incluzi toate informaţiile legate de costuri finale direct în pagina produselor.

Testează permanent funcţionalitatea coşului de cumpărături al site-ului tău pe mai multe browsere şi device-uri pentru a te asigura că totul este perfect funcţional. Ţine minte că este firesc ca pe unele browsere să ai o conversie mai scazută. O idee foarte bună este să foloseşti o procedură de comandă care să fie într-o singură pagină şi să ceri doar informaţiile care îţi sunt absolut necesare pentru a livra comanda.

Pentru produsele de valoare mare, poţi să renunţi la cross-selling şi imediat după ce un client adaugă un produs scump în coş, poţi să îl redirectezi direct spre paşii în care finalizează comanda.

Optimizează viteza de încărcare a website-ului

Reuşesti să atragi un număr foarte mare de vizitatori în cadrul campaniilor pe care le desfăşori, însă ai o rată mică de conversie, un bounce rate ridicat sau o rată de abandon foarte mare pe coşul de cumpărături. O posibilă cauză poate fi o viteză de încărcare a website-ului mult prea slabă în raport cu aşteptările utilizatorilor. Verifică acele elemente care consumă cel mai mult şi optimizează împreună cu echipa tehnică astfel încât să creşti viteza de încărcare a paginilor din site-ul tău.

Poţi să testezi viteza de încărcare a paginilor folosind Google Pagespeed Insights.

Varianta mobilă a website-ului este din ce în ce mai importantă

emag mobileProcentul de utilizatori de internet care caută informaţii şi cumpără produse direct de pe telefonul mobil este în continuă creştere. Oferă o variantă mobile a site-ului în care să prezinţi informaţia într-o manieră structurată pentru uşurinţă în navigare şi asigură-te că procesul de comandă este la fel de simplu şi în varianta mobile.

Pe lângă aceste sfaturi, la Conversion aplicăm şi alte metode pentru a creşte conversia partenerilor noştri, fie că vorbim despre magazine online sau site-uri care oferă diferite servicii. Orice colaborare cu un client începe cu un audit al site-ului şi venim cu sfaturi directe în ceea ce priveşte optimizarea spre conversie a site-urilor, pentru a creşte performanţa campaniilor pe care le vom derula. Contactează-ne pentru mai multe informaţii.

ecommerce rata de conversie