Facebook este o platformă de socializare cu o importanță deosebit de mare și pentru marketing-ul digital, cu o cotă de piață de 94.68% în rândul publicului românesc, în luna septembrie 2020 și potențial de creștere și pe fondul COVID.
Pe de altă parte, în ciuda răspândirii sale atât de puternice, promovarea prin aceasta platformă este adesea mai puțin cunoscută și, prezintă cu siguranță, funcționalități care sunt mai puțin apreciate, dar care pot face diferența între o campanie de succes și una cu rezultate mai slabe.
Unul dintre aceste funcționalități de platformă este chiar Facebook Analytics.
Facebook Insights? Nu, Facebook Analytics!
Facebook Analytics este un instrument gratuit de analiză prin care se poate obține o înțelegere mai profundă a locului și modului în care oamenii interacționează cu afacerea promovată prin aplicația mobilă, cu ajutorului codurilor codul de tracking, prin situl web, cu informații intermediate de către Pixel sau cu paginile de business de Facebook sau Instagram.
Adică, dincolo de Google Analytics, avem oportunitatea să înțelegem mai bine contextul social în care se realizează conversia în platformelor sociale majoritar folosite în România.
Fie că dorești să obții mai multe informații despre cum interacționează utilizatorii cu resursele tale sociale, situl web sau aplicația, după comentarea la anunțuri sau dacă vrei să înțelegi mai bine contribuția acestei platforme sociale la oricare ar fi obiectivele setate pentru business-ul tău, în vederea distribuirii cât mai eficiente a bugetului, un setup corect de Facebook Analytics este esențial.
Analiză sau organizare?
Facebook îți permite să urmărești aproximativ 17 evenimente standard și un număr foarte mare de evenimente custom; prin alte cuvinte, indiferent de industria din care face parte business-ul tău, poți să alegi setul de evenimente care te avantajează cel mai mult în vederea atingerii obiectivelor setate.
Platforma de Facebook nu poate diferenția dintre importanța unui tip de eveniment față de importanța altui tip de eveniment deoarece orice acțiune declanșată pe website/aplicație poate fi un eveniment; prin urmare, această diferențiere trebuie să fie clară de la început, în toate departamentele care au legătură cu marketing-ul digital, pentru a permite realizarea unei strategii cât mai personalizată de promovare, construită pe date concrete.
Prin alte cuvinte, cu cât partea de tracking se mulează mai bine business-ului tău, cu atât mai bine poate prelua Facebook Analytics date relevante care să poată fi folosite în optimizarea comunicării digitale plătite și organice.
Ce înseamnă acest lucru pentru business-ul tău?
Acest lucru înseamnă că poți să dispui de încă o sursă de date bine structurată, pe care să construiești campanii relevante pentru publicul țintă, prin filtrul căreia poți să își confirmi sau infirmi anumite ipoteze sau care poate să contribuie la optimizarea ratei de conversie de pe website.
Dorești să aflii mai multe despre alegerea de evenimente perfect mulate pe business-ul tău? Înscrie-te la newsletter pentru a primi notificări despre următoarea partea a acestui articol și notificări despre articole similare sau pentru a cere o ofertă pentru o analiză personalizată sau consultanță personalizată de marketing digital.