Performanță în online prin Google Plus

Facebook îți permite să intri în contact cu oameni pe care îi cunoști, Google Plus îți permite să intri în contact cu oameni pe care vrei să îi cunoști – aceasta este explicația pe care o dau clienților agenției atunci când evaluez potențialul Google Plus pentru business-ul pe care aceștia îl gestionează. În acest articol vă invit să descoperiți răspunsurile la 8 întrebări pe care mulți dintre voi și le pun în legătură cu importanța G+ pentru performanța site-ului.

1. Am deja pagină pe Facebook, de ce mai am nevoie de Google Plus?

Primul lucru la care se gândesc cei care au un site este faptul că folosesc deja o rețea socială (cel mai frecvent Facebook) și că nu vor sa mai investească timp și resurse într-o nouă rețea de socializare, vor să comunice printr-o singură platformă. Este ca atunci când prietenii nu te sunau pentru ca nu erai în aceeași rețea de telefonie mobilă cu ei; aceasta nu însemna totuși că nu aveau nimic sa iți spună. Companiile care sunt absente pe Google Plus refuză comunicarea către utilizatorii G+, dar aceasta nu înseamnă că nu au nimic să le transmită.

2. Cine este prezent și activ pe Google Plus ?

Clienții mei nu sunt pe Google Plus!” Și ce dacă? Cine te impiedică să îți faci noi prieteni pe care apoi să îi convertești în clienți ? Reiterarea aceluiași mesaj către un grup format din fanii brandului, riscă să își reducă efectul asupra rezultatelor care contează: conversii pe site. Adresarea unor mesaje noi catre un public cu totul diferit, care nu te cunoaște, te poate aduce mai aproape de atingerea obiectivelor companiei.

În absența unor statistici oficiale de la Google, despre numărul de utilizatori de G+ în România, putem crede că nu se întâmplă prea multe pe această rețea. Datele furnizate de GPlusData.com demonstrează că sunt pagini G+ din România care au peste 5000 de followers, iar aceste pagini nu sunt neapărat cele mai vizibile branduri din online, nici personalități publice cu a căror popularitate suntem obișnuiți pe celelalte rețele de socializare. Este deci suficient loc să ne manifestăm creativitatea și să ne creăm noi conexiuni, pentru că 5000 de followers nu sunt chiar o audiență de ignorat.Top Google+ Users Speaking Romanian

3. Cât va dura să dezvolt lista mea de followers ?

Comparativ cu celelalte rețele, unde utilizatorii se conectează la pagina companiei, fie proactiv, fie prin campanii plătite, G+ îți permite să îți construiești singur grupul de prieteni, fără să investești nimic altceva decât timp.

Instinctiv vă veți gândi să transferați utilizatorii din celelalte rețele de socializare către platforma G+. Este o strategie care poate funcționa atunci cand brandul este suficient de important pentru a modifica obiceiurile de socializare ale fanilor și a îi face pe aceștia să utilizeze un alt produs. Recent, Smiley a ajuns în topul celor mai rapide creșteri pe G+ prin aducerea unui trafic important din Facebook către nou creata pagină +SmileyOmul. Cântărețul a promovat conținut exclusiv pe G+ (înregistrări de la repetiții, video-uri de la concerte), ceea ce produs fanilor săi sentimentul că sunt pe cale să rateze ceva din viața artistului lor preferat.

Smiley Followers EvolutionPentru o companie care nu este un trend-setter în rândul fanilor și care își dorește să aducă noi clienți prin intermediul G+, procesul va fi mai lung. Primul pas este să promoveze existența paginii G+ prin elementele clasice: badge pe site, link de Follow în newsletter, afișarea linkului G+ în materialele de promovare offline.

O metodă care va aduce un număr ridicat de followers într-un interval de timp mai scurt, este organizarea unui concurs. Un exemplu recent de la matar.ro demonstrează eficacitatea acestui instrument: în mai puțin de 10 zile, numărul de followers al paginii a crescut de la 44 la 181, followers care au demonstrat interesul față de produsele din site și pe care îi vor putea converti mai târziu în clienți.

Matar_Concurs_Google_Plus

4. De unde  aduc trafic pe pagina mea de Google Plus ?

Funcția de căutare este cea care a făcut din Google motorul de căutare cel mai eficient la nivel mondial. Această funcție își păstrează performanțele și în funcționalitățile produsului G+. Putem să ne alegem singuri cercurile de prieteni prin efectuarea de căutari printre persoanele și comunitățile din G+.

Dacă sunt un site care vinde materiale de construcții iar printre clienții mei se regăsesc și instalatori sanitari, cu o simplă căutare pe G+ mă pot conecta cu persoanele care au utilizat în numele sau descrierea profilului, termenii mei de căutare. Următorul pas este să adaug aceste persoane într-un cerc de prieteni ”Instalatori” și să le transmit mesaje personalizate. Adăugarea în cercuri nu garantează că aceste persoane mă vor adăuga reciproc, dar cu un conținut valoros pe pagină, îi pot determina să îmi urmărească postările.

Instalatori_Sanitari_Google_Plus

5. Ce postez pe Google Plus ?

Primul lucru la care se gândesc companiile atunci când își fac o pagină pe G+, este să posteze același conținut pe care îl utilizează pe celelalte rețele de socializare. Aceasta este într-adevăr soluția cea mai simplă, dar nu este și soluția care va aduce rezultate valoroase. De ce un fan dintr-o rețea de socializare ar vrea să te urmărească pe o doua rețea de socializare, daca nu ai nimic nou de spus ?

Este important să comunicăm diferit față de celelalte rețele și, în interiorul G+, diferit în funcție de cercul de prieteni căruia ne adresăm. G+ are flexibilitatea de a afișa postările exclusiv cercurilor selecționate, astfel încât mesajul să fie cel adecvat. Funcționează la fel ca și comunicarea nostră în viața de zi cu zi: ne adresăm diferit părinților grijulii, vărului pasionat de IT&C sau colegilor cu care ieșim la un meci de volei.

Site-ul pantofioriveseli.ro utilizează cercuri specifice pentru părinții de fete versus părinții de băieți, astfel încât să își poată adapta mesajul cât mai ușor.

Circles Google+

G+ permite folosirea unui conținut bogat precum imaginile în format .gif sau video-uri care afișează un preview dinamic, fără a fi necesar să interacționăm cu acestea. Un exemplu de la Pantofiori Veseli este promovarea colecției de sandale pentru baieți printr-un gif care afișează  6 modele noi, în mai puțin de 5 secunde. Fără a interacționa cu postarea respectivă (nu este nevoie să dai clic pe imagine sau să accesezi o galerie de fotografii), prietenii din cercuri sunt informați despre noile modele și vor alege perechea de pantofi potrivită copilului lor.

Pantofiori Veseli Postare GooglePantofiori Veseli Postare Gif Google

6. Ce efect au postările din Gogle+ ?

Prin gestionarea corectă a conținutului paginii de G+ vă puteți apropia mai mult de persoanele pe care vreți să le convertiți în clienți. Prezența companiei în comunitățile care discută despre subiecte de interes precum educație, nutriție sau activități pentru copii atunci când vindeți produse pentru cei mici, vă va ajuta pe de o parte să vă creșteți awareness-ul dar și să cunoașteți mai bine potențialii cumpărători. Începeți prin a vă alătura acestor comunități și continuați prin postări relevante, comentarii valoroase și +1 la discuțiile interesante.

O postare poate funcționa precum un newsletter atunci când folosiți instrumentele potrivite. Mai jos un exemplu de la Pantofiori Veseli care, pentru promovarea colecției de sandale pentru fetițe, se adresează cercului Baby Girls și utilizează funcția de notificare. Astfel promovează încălțăminte pentru fetițe, nu doar pe pagină, dar și printr-un e-mail care va ajunge în Inbox-ul părinților de fete, care au dat follow paginii +PantofioriVeseli.

Sandale Fete - Pantofiori Veseli

7. Ce rezultate obținem din Google Plus ?

Primul avantaj al G+ pe care îl folosesc companiile, este integrarea de extensii sociale în anunțurile Google AdWords, extensii care afișează numărul de followers din G+. Un alt avantaj este afișarea bannerelor din AdWords cu butonul +1; toate +1 activate în bannere vor fi contorizate în pagina G+.

Un alt avantaj, și poate cel mai important, este modificare rezultatelor din căutările pe Google. Un exemplu de la Produse Dukan ne arată 3 zone din pagina de rezultate în care avem informații despre companie: anunțul AdWords, site-ul indexat organic iar în partea dreaptă conținutul din G+ (cea mai recentă postare dar și datele de contact). Fanilor din Facebook nu li se reamintește relația de ”prietenie” cu brandul în momentul în care fac o căutare pe Google, celor din G+ li se aduce aminte de această relația specială și li se dau informațiile necesare pentru a realiza o conversie.

Produse Dukan G+Dacă cel care face o căutare pe Google nu v-a adăugat în cercuri, va vedea mai puține informații despre companie, dar suficiente totuși pentru a îi capta atenția. La căutarea de brand ”mercador”, observăm 3 zone majore referitoare la Mercador.ro, astfel că anunțul site-ului concurent ajunge să își piardă din vizibilitate. Postarea din G+ permite, printr-un simplu clic, trimiterea în site, direct la oferta imobiliară promovată.

Mercador Rezultate de Cautare8. Cum măsor performanța ?

Instrumentele Google ne permit să urmărim, evaluăm și optimizăm perfomanțele obținute prin Google Plus. Google Analytics ne furnizează date despre vizite, engagement și conversii prin rapoartele Sociale (Network Referrals și Conversions). Suplimentar, putem adăuga parametri de tracking postărilor din G+ care ne vor permite să testăm și să calculăm eficiența diferitelor tipuri de conținut promovat.

Trafic Social Google Analytics

O mulțime de alte întrebări vor apărea odată ce începeți să utilizați Google Plus, dar sper că acum v-am trezit interesul pentru această rețea și că vă gândiți mai serios la prezența voastră pe G+. În caz că nu știți de unde să începeți, nu ezitați să ne cereți ajutorul printr-un email la contact@conversion.ro.

Dacă este important găsiți o SOLUȚIE, dacă NU este important găsiți o SCUZĂ. Pentru pagina de G+ a companiei pe care o reprezentați, veți găsi o scuză sau o soluție?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *