Cum se schimba Google si ce impact are asupra SEO

Probabil că ați început să observați că unele rezultate nu mai seamănă cu ce erați obișnuiți. Rețete, autori, mai multe imagini, informații în plus. Google s-a perfecționat pentru a oferi cele mai bune rezultate. Dar dacă asta nu e tot? Motorul de căutare preferat de întreaga lume pune la cale o nouă strategie pentru a schimba modul în care efectuăm căutările, care deja a început. Rămâne de văzut dacă este o manevră câștigătoare.

Totul a început în anul 2012, când a fost anunțat Knowledge Graph, care a fost lansat și în România un an mai târziu. Acest “grafic al cunoștințelor” este o nouă funcționalitate care permite motorului de căutare să înțeleagă entitățile și relațiile dintre ele și să ofere rezultate mai bogate și mai relevante. Google folosește informații din surse publice ca Wikipedia sau Freebase, dar și date structurate pentru a returna informațiile cerute într-un format nou: oameni, locuri, lucrări, obiecte.

Andreea Raicu age

Andreea Raicu age

Sergiu Nicolaescu movies

Sergiu Nicolaescu movies

Trandafir in ChineseTraducerea cuvantului in Chineza

Population of Romania

Population of Romania

Căutările de mai sus sunt destul de generale și, în contextul transformării felului în care lumea folosește internetul, Google a mărit miza prin introducerea unui nou algoritm, numit “Hummingbird”. Prin acesta se dorește îmbunătățirea rezultatelor căutărilor pentru expresii mai lungi sau întrebări. Asta înseamnă că de-acum înainte se vor afișa rezultate pe baza unei înțelegeri mai ușoare a intenției celor care efectuează căutari, folosindu-se mai mulți factori la catalogarea entităților și crescând numărul de surse din care se preiau informațiile.

Holograf songs

Holograf songs

Caise vs. gutui

Caise vs gutui

How far is Braila from here

 

How far is Braila - map resultShow me pictures of the Eiffel tower construction

images for the Eiffel tower construction

Ultima căutare care generează un rezultat personalizat a fost semnalată săptămâna trecută și afișează meniul restaurantelor pentru interogarea “show me the menu for + nume_restaurant”.

Pentru exemplele de mai sus am folosit cuvinte în limba engleză pentru a declanșa semnalele algoritmilor care preiau informații, dar și parametrul “hl=en”. Unele cuvinte se traduc automat și Google începe să înțeleagă și acele căutări. Probabil cu adăugarea unor noi surse locale sau perfecționarea serviciului de traducere, în următorii 3-5 ani vom primi informații asemănătoare și pentru căutări strict în limba română.

Google încearcă să devină un interlocutor real și să răspundă la întrebări direct, fără să fie nevoie de accesarea unor alte pagini. Numai că pentru anumite căutări complexe nu va putea să returneze un rezultat personalizat, dând ocazia rezultatelor organice să răspundă la întrebări. Ce pot face proprietarii de site-uri pentru a le fi afișat site-ul cât mai sus?

  • Să răspundă la întrebări sau să ofere soluții printr-o strategie de content marketing
  • Să analizeze cuvintele cheie relevante afacerii și să le identifice pe cele folosite de audiență
  • Să adapteze conținutul astfel încât să fie ușor de înțeles și interpretat de către Google

Acum este momentul în care brandurile și afacerile locale trebuie să se definească corect pentru a fi preluate de Knowledge Graph și să aibă o versiune de site mobil pentru a fi cât mai accesibili.

Daca vrei să te asiguri că ai site-ul pus la punct și pregătit să se lupte pentru prima poziție în Google, trimite-ne un mail: contact@conversion.ro

One thought on “Cum se schimba Google si ce impact are asupra SEO

  1. Pingback: Saptamanal de marketing online « Marketing afiliat - Profitshare Blog

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *