www.bogdanzop.com / www.invatafotografie.ro

Profitshare, rețeaua de afiliere cu cele mai mari vânzări din România deținută de Conversion, este un promotor al comunicării directe și eficiente între afiliați și advertiseri pentru a crește implicarea celor două părți în procesul de promovare online a produselor, sporind astfel numărul conversiilor prin afiliere. În acest sens, Profitshare a inițiat anul acesta o serie de evenimente care vizează crearea unui cadru de discuții libere, menite să ridice întrebări și să ofere răspunsuri, atât din partea advertiserilor, cât și din partea afiliaților.

Pe 14 mai a avut loc întâlnirea Profitshare #2, dedicată nișei de beauty & fashion, eveniment organizat  în colaborare cu eMAG  și cu sprijinul Kurtmann.ro și Modlet.ro.

Journey Pub, locație deja tradițională a evenimentului, a fost neîncăpătoare. Față de ediția trecută, întâlnirea Profitshare #Fashion a atras un interes dublu din partea publicului, înregistrând aproape 90 de participanți – adevertiseri de top, bloggeri și afiliați A-list, jucători mari din online, reprezentanți ai presei.

Timp de 3 ore, au fost aduse în discuție cele mai interesante și controversate tehnici și instrumente de promovare în afiliere pe nișa de modă și frumusețe.

În timp ce prima parte a evenimentului a fost dedicată prezentărilor – noutăți ale platformei și trendurile de consum pe fashion în online (Profitshare), tips & tricks în promovarea în afiliere prin Google AdWords (Conversion), statistici și tool-uri de promovare pe Facebook (ThinkDigital) -, a doua parte a evenimentului a găzduit o sesiune de discuții libere cu un line-up de advertiseri de top – eMAG, Kurtmann, Modlet, Matar, B-Mall și inPuff.

La final, publicul s-a bucurat de  un moment muzical surpriză, susținut live de Jeanov, un tânăr și talentat muzician, compozitor și producător, absolvent al Berklee College Of Music (Boston, USA).

Intalnirea Profitshare editia Fashion 3Intalnirea Profitshare editia Fashion 9 Intalnirea Profitshare editia Fashion 8

Intalnirea Profitshare editia Fashion 10

Ce am aflat la întâlnirea Profisthare #Fashion?

Evenimentul a debutat cu prezentarea noilor funcționalități ale platformei Profitshare: actualizarea aplicației de Android, update-ul pentru plugin-ul WordPress, noul script pentru automatizarea completă a link-urilor de afiliere, noile statistici din catalogul de advertiseri și feed-ul de produse.

Ulterior, Andrei Ursuleanu de la ThinkDigital a prezentat câteva statistici despre cei peste 4.8 milioane de useri activi zilnic pe Facebook, în România, precum și o serie de metode de promovare eficientă prin Facebook Ads.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 5

În continuare, Roxana Stănoae din echipa de PPC Conversion, a făcut câteva recomandări cu privire la metodele de promovare în afiliere a nișei fashion prin Google Ads. Pe lângă prezentarea instrumentelor generale de research Google Consumer Barometer, Google Trends si Keyword Planner-ul din Adwords, un punct interesant al prezentării a fost traducerea modelului de comunicare AIDA în contextul promovării online: Acțiune – Search, Interes – Display, Dorință – Remarketing, Atenție – Video.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 6

În finalul primei părți, am aflat câteva insight-uri foarte utile și de la Cristian Șerban, binecunoscut afiliat, affiliate manager și proprietar de magazin online. Acesta a adus în discuție câteva subiecte care au fost reluate și în dezbaterea de după pauză. Punctul de plecare a fost cum, cât și când să comunici pe blog despre produsele pe care le promovezi, în acest caz pe nișa beauty & fashion. Ideea principală a fost că performanța se creează atunci când te îndepărtezi de trend, faci eforturi în plus și te axezi pe inovare. Iar dacă pe IT vizitatorul se duce targetat spre produs („ca un sniper”), pe fashion atragi cumpărătorii cu emoția, deci interesul unui afiliat este de a crea conținut relevant și un trafic de calitate. De asemenea, Cristian Șerban a insistat și pe analiza sezonalității căutărilor de produse pe internet cu ajutorul Google Trends, așa încât să atingi targetul când el este maximum interesat de acestea.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 2

O observație foarte interesantă a fost legată de faptul că vânzările online de pe device-urile mobile sunt în continuă creștere. De aceea e bine ca întotdeauna să verificăm dacă site-ul advertiserului pe care îl promovăm este optimizat pentru mobil. Astfel, ne asigurăm că utilizatorul care ajunge în el din site-ul nostru are o experiență plăcută și își continuă traseul de cumpărare fără a fi împiedicat în acest proces de aspecte de ordin tehnic sau estetic ale site-ului advertiserului. În caz contrar, conversia este compromisă, iar eforturile noastre de promovare sunt în zadar.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 7

Cuvântul-cheie al serii a fost „conținut” [de calitate]. Mai mulți bloggeri și afiliați au ridicat întrebări advertiserilor despre promovarea în afilliere prin plata unor proiecte speciale (e.g. advertoriale), suplimentar față de comisionul pe conversie oferit de aceștia. Advertiserii s-au arătat deschiși la colaborare și propuneri de review din partea afiliaților, lucru îmbucurător pentru participanții la eveniment.

De altfel, un articol care a surprins foarte bine tonul dezbaterilor de la secțiunea Q&A a fost Două idei despre afiliere pe fashion, publicat de Radu Dumitru a doua zi după eveniment.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 1

Ce urmează?

Întâlnirea Profitshare #Fashion a adunat un public numeros, iar temele de discuție au atras atenția și au sporit curiozitatea participanților care s-au bucurat și de o atmosferă plăcută și relaxată. Ne-am asigurat că această ediție este înregistrată și video, așa încât informațiile să fie disponibile și pentru cei interesați de subiect, dar care nu au reușit să ajungă la eveniment – vom reveni aici cu update unde găsiți materialele disponibile.

Evenimentul a fost un succes. Mulțumirile noastre și ale echipei Profitshare merg către eMAG, care a susținut acest eveniment alături de Kurtmann și Modlet!

De asemenea, mulțumim tuturor participanților – advertiseri, bloggeri, afliați, colegi din presă sau pur pasionați de online – și vă așteptăm cu interes la ediția #3! Se anunță un eveniment cu totul deosebit.

Intalnirea Profitshare editia Fashion 4

Evenimente Intalnirea Profitshare #Fashion marketing afiliat PPC